جدیرترین اخبار :
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
  • معرفی چابهار؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، در سطح ملی و بین‌المللی با همکاری ایران پرس
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴

۱۷ طرح عمرانی و زیرساختی در منطقه آزاد چابهار فعال است

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/08/08 | تعداد بازید :460
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۷ طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در این منطقه آزاد فعال است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار امیر مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفت طرح از این تعداد در مرحله بهره برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و زیربنایی از اقدامات صورت گرفته در راستای جذب سرمایه گذاری و ارایه شرایط و خدمات مطلوب رفاهی به شهروندان است گفت: تلاش ما اینست که این منطقه به کریدور بین‌المللی تبدیل و جهت دستیابی به این هدف بایستی کریدور شمال- جنوب فعال شود.

مقدم در تشریح برنامه‌ها و اهداف منطقه، گفت: منطقه آزاد چابهار مانند همه مناطق آزاد، در چارچوب های سیاست‌های مناطق آزاد حرکت می‌کند و ما ۲ رویکرد اصلی را دنبال می‌کنیم که عبارت است از جهانی شدن تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز اقتصاد بین‌المللی را تامین کنیم و ایجاد مناطق آزاد مشترک هم از دیگر بعدهای این مساله است و مردمی‌شدن مناطق آزاد هم یکی دیگر از سیاست ها است.

وی با اشاره به رشد تقاضا برای سرمایه‌گذاری درمنطقه، این روند را عامل موثر در رفاه مردم منطقه دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار با انجام به مسوولیت اجتماعی خود گام های مهمی برای توسعه اقتصاد پایدار و رفع مشکلات برداشته است.

وی عنوان کرد: هدف ما تسهیل تجارت و صادرات در منطقه آزاد چابهار بویژه رفاه مردم سیستان و بلوچستان است، بنابراین این امر موجبات فراهم کردن رضایت مردم را در پی خواهد داشت و همچنین نقش پر رنگ و بسزایی در نوسازی حمل و نقل و ترانزیت و ناوگان شهری را به همراه دارد.

وی بیان کرد: از لحاظ استراتژیک بندر چابهار بسیار مورد توجه بوده و به همین منظور نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مهم و مجهز است که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترانزیت این امر بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: یقیناً واردات خودرو دست دوم هم فرصتی برای رونق و احیای تجارت و ترانزیت و هم از لحاظ نوسازی در ناوگان حمل و نقل شهری بسیار به نفع مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نقش مهمی امروز منطقه آزاد چابهار در اقتصاد ملی دارد، افزود: منطقه آزاد تنها مربوط به چابهار و یا سیستان و بلوچستان نیست بلکه تاثیرگذاری آن باید برای تمام کشور باشد.

مقدم با بیان اینکه چابهار باید مرکز صادرات و واردات و صنایع بزرگ کشور شود، اظهارکرد: تاثیرگذاری منطقه آزاد باید برای تمام کشور باشد و در آینده مرکز صادرات و واردات و صنایع بزرگ کشور شود.

وی تصریح کرد: شرایط را باید برای سرمایه‌گذاری همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم و برای این منظور باید همایش سرمایه‌گذاران با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برگزار شود.

وی تاکید کرد: مردم را نیز با تسهیل شرایط باید پای کار بیاوریم و از ظرفیت های آنان برای توسعه اقتصاد منطقه استفاده شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل